agenda

lekker bladeren


U kunt nu heel gemakkelijk door ons programma bladeren, alsof het een brochure is. Wilt u het hele, nieuwe programma inzien, klik dan op de eerste voorstelling na 23 september. In de pop-up die verschijnt, leest u bijna alle informatie erover.

Enthousiast? Door het hartje naast het tijdstip van uw keuze aan te klikken, zet u deze in uw wensenlijstje. Meteen bestellen kan via het winkelmandje.

Doorbladeren? Dan gaat u met het pijltje aan de rechterkant van de pop-up hieronder naar de volgende voorstelling.

Veel voorpret gewenst!

toon filters
Filters
  • vr 9 okt

    Minoux & Eelco Smits

    Niet de vaders

    Cabaretier en theatermaker Minou Bosua speelt ‘vader en moedertje’ op hoog niveau met Eelco Smits.

    Minou Bosua (voorheen van cabaret duo De Bloeiende Maagden) onderzoekt samen met acteur Eelco Smits (voorheen van Internationaal Theater Amsterdam) de rol van de vader in hun gezin. Samen hebben zij een zoon. Eelco is de biologische vader, maar voedt het kind niet op, Minou is niet de biologische moeder maar wel de (op)voeder van hun zoon.

    'Hun aanstekelijke, hoogst originele voorstelling geeft een inkijkje in een moderne vorm van ouderschap. ' (★★★★de Volkskrant)

    In Niet de vaders bevragen ze op humoristische en tegelijkertijd soms verlegen wijze wat ‘vaderschap’ dan eigenlijk is of zou kunnen zijn binnen deze samengestelde gezinsstructuur. De traditionele rollen en patronen worden hartstochtelijk doorgespit en omgewoeld. Welke familie zijn we aan het worden en wat nemen we mee van onze eigen opvoeding? Een creatieve botsing van twee levens die elkaar nog niet eerder ontmoetten dan aan de vooravond van de geboorte van hun zoon.

    Niet de vaders is het tweede deel van het drieluik Moeder, Vader, Kinderen over de structuren van het gezin. Het stuk wordt gemaakt in samenwerking met een speciaal voor deze gelegenheid samengesteld Brabants homomannenkoor. Via een projectiescherm zingen ze troostrijke levensliederen voor de nieuwe en oude vaders en moeders.

    veilig genieten van theater

    credits

    concept, tekst & spel Minou Bosua en Eelco Smits regie Mijke de Jong muziek & arrangementen Erik Vlasblom foto Karin Jonkers, Maasja Ooms

  • di 13 okt
    Nederlands eerste komedie over racisme

    George en Eran worden racisten

    George Elias Tobal, Eran Ben-Michaël e.a.

    George Tobal en Eran Ben-Michaël fileren in hun nieuwste productie belangrijke gevoeligheden uit het verhitte Nederlandse racisme-debat.’ (★★★★★de Volkskrant)

    In deze actuele komedie belichten de bruine vrienden George & Eran samen met het witte zangduo Nordgrond de (on)mogelijkheid om het ‘goed’ te doen. Want er is altijd iemand die zich beledigd, gediscrimineerd of ongelijk behandeld voelt. De huidige tijdsgeest maakt deze voorstelling nog actueler dan hij al was. Het racismedebat in Nederland laaide de afgelopen tijd op door de moord op de Amerikaanse George Floyd. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met racisme in Nederland en hoe kunnen we het gesprek hierover aangaan met elkaar? En hoe is het in vredesnaam mogelijk daar een komedie over te maken?

    George en Eran maken het grote thema inzichtelijk en invoelbaar in een voorstelling vol met humor en muziek. Met een flinke dosis vrolijke boosheid zal niemand de ander iets ontzien, ‘want wij zijn van goede wil hè, vergeet dat niet!

    Volgens de Volkskrant en NRC was George en Eran worden racisten een van de beste producties van seizoen 2018-2019. Nu wegens groot succes terug in het theater en nu ook in het Isala.

    Het duo George Tobal en Eran Ben-Michaël is uitgegroeid tot een van de betere theatergroepen van Nederland en dat onderstrepen ze door in dit stuk geestig en vilein racisme en seksisme te fileren.’ (★★★★NRC)

    Lachen op het slagveld van de diversiteit. Het levert een voorstelling op die het debat boven zijn eigen uitzichtloosheid tilt. Briljant geschreven en gespeeld, en bevrijdend om naar te kijken.’ (★★★★Theaterkrant)

    Een vrolijke komedie ontpopt zich al snel tot een pijnlijke satire op het huidige tijdgewricht, waarin het eigen gelijk ten koste gaat van alles en iedereen. Een hit op Oerol.’ (Parool)

    veilig genieten van theater

    credits

    spel & muziek George Elias Tobal, Eran Ben-Michaël, Myrthe Huber & Milan Sekeris regie Koos Terpstra foto Yalper Productions

  • di 20 okt
    geannuleerd

    Wat er ook gebeurt, er klinkt muziek

    Olga Zuiderhoek

    Deze voorstelling is helaas geannuleerd. Wie in het bezit is van een entreebewijs ontvangt hierover persoonlijk bericht. 

    Olga: 'Zoals u misschien hebt vernomen heb ik corona gehad. Mijn hele gestel heeft daar een behoorlijk klap van gehad. Ik ben gelukkig genezen. De restverschijnselen (vermoeidheid, buiten adem zijn en hoesten) worden nu echter duidelijk, en beletten me om nu aan het maakproces en de daarop volgende tournee te beginnen. Het wordt mij door mijn artsen afgeraden. Ik wil liederen kunnen zingen en vol mijn energie kunnen geven. Het spijt me zeer, dat lukt nu niet. Ik hoop u op een later moment in uw theater te zien.'


  • vr 23 okt

    Liefdesles

    Yara Alink, Kees Boot e.a.

    Na het alom bejubelde Hartstocht, een thriller is Liefdesles opnieuw een spannend relatiedrama met de snelheid van The mousetrap en de humor en herkenbaarheid van Friends.

    Twee psychiaters, twee patiënten, één thema: de liefde. Wat hebben we nodig? Wat spreken we uit? Hoe krijgen we de eeuwige onzekerheid onder controle en waarom blijkt flirten toch steeds weer zo’n onmisbaar element in het leven?

    Door zowel de eeuwenoude verschillen als de onontkoombare aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen, is het maar de vraag wie heelhuids uit de strijd komt. Tijdens een venijnig en razendsnel spel in de therapiekamer blijven uiteindelijk ook de relaties van de psychiaters niet gespaard.

    veilig genieten van theater

    credits

    spel Yara Alink, Kees Boot, Nhung Dam en Stefan Rokebrand regie Koos Terpstra tekst Nhung Dam en Koos Terpstra foto Piek

  • di 3 nov

    Susan Visser & Eric Corton

    De grootste helft

    Iedere waarheid heeft twee kanten.

    In De grootste helft vallen we in het leven van een echtpaar dat elkaar niets meer te zeggen heeft, maar nog wel veel moet bespreken. Ooit spraken ze de taal van de liefde, nu lijkt het onmogelijk met elkaar te communiceren. Ze worstelen met een kwellende vraag: hoe vertellen ze hun puberzoon dat ze uit elkaar gaan?

    Susan Visser en Eric Corton spelen het echtpaar, maar stappen ook uit hun rol om te reflecteren op de situatie. Waar in hun relatie ging het mis en waarom? En hoe kom je er toch samen uit? Scheiden doe je immers samen.

    veilig genieten van theater

    credits

    regie Benno Hoogveld script Marc Veerkamp muziek Rik Ronner foto Annemieke van der Togt

  • vr 27 nov

    Tg Maastricht: Peachez

    Porgy Franssen en Maartje van de Wetering

    Een bloedstollende reconstructie van een fatale liefdesgeschiedenis.

    Een professor op zekere leeftijd leeft al zijn leven lang in zijn hoofd en de boeken die hij bestudeert. Tot hij op een dag een mailtje krijgt van een hem onbekende vrouw. Ze noemt zichzelf Sarah Peachez. Er ontspint zich een hartstochtelijke mailwisseling tussen de twee. Waar de professor niet meer op rekende, gebeurt: hij vindt de liefde die zijn leven rigoureus zal veranderen. Alleen niet op de manier waarop hij in eerste instantie had gehoopt.

    Een theaterbewerking van Ilja Leonard Pfeijffers succesroman Peachez, een roman die werd genomineerd voor de Libris Literatuurprijs en een muzikaal en vurig pleidooi voor een onvoorwaardelijk geloof in de liefde. De hoofdrolspelers worden muzikaal bijgestaan door de Vlaamse multi-instrumentalist Axl Peleman.

    Bewerking Pfeijffer-roman beste voorstelling van het jaar.’ (★★★★★Elsevier)

    Voorbeeldig gespeeld door Porgy Franssen en Maartje van de Wetering, in een serene, bijna abstracte regie van Michel Sluysmans.’ (★★★★Volkskrant)

    Een romantisch intelligente voltreffer.’ (Theaterkrant)

    veilig genieten van theater

    credits

    muziek Axl Peleman bewerking en regie Michel Sluysmans tekst Ilja Leonard Pfeijffer foto Ben van Duin en Stephan Vanfleteren

  • di 15 dec

    De Verleiders: Pandepaniek

    George van Houts, Victor Löw e.a.

    Een hyperactuele en satirische analyse over de allerrijksten, de schuldenberg, geldcreatie, vermogensongelijkheid en de dubbelhartige rol van onze Belastingdienst. In lockdownsetting. Waarin alles extra op scherp gezet wordt.

    Pandepaniek is een dystopische absurdistische komedie over risico, veiligheid, gehoorzaamheid, sancties, surveillance, solidariteit en hoe de 0,01% rijken daar gebruik van maken. De thema’s van De Verleiders zoals de zorg, het geldstelsel, de democratie en privacy zijn door de huidige coronacrisis nog urgenter geworden.

    Wie profiteert er van deze paniek? Banken en beursgenoteerde bedrijven worden weer gered met belastinggeld, er worden miljarden aan noodleningen verstrekt met vers bijgedrukt geld, de torenhoge schuldenberg wordt nog hoger. Hoeveel reuring Door de bank genomen ook heeft veroorzaakt, er is fundamenteel niets veranderd aan ons monetaire systeem. Ons geldstelsel is bijzonder fragiel, kan het deze crisis aan?

    Verwacht van De Verleiders geen troosttheater. Pandepaniek is een vlijmscherpe analyse over de moraal aan de top van het bedrijfsleven en onze financiële hygiëne. Maar zoals altijd: met humor. Harde, zwarte en soms doorbijtende humor.

    veilig genieten van theater

    credits

    spel George van Houts, Tom de Ket, Victor Löw, Hein van der Heijden en Tibor Lukács regie Aat Ceelen

  • vr 18 dec
    met tekst van Magne van den Berg

    Desiree

    René van 't Hof e.a.

    Het verleden is een kamer waar je nooit uitkomt.

    Een man woont alleen in het huis van zijn overleden moeder, tussen al haar oude spullen. Hij is in rouw en heeft besloten niet langer deel te nemen aan de maatschappij. Zijn geslaagde jongere broer zoekt hem met vervelende regelmaat op. Ondanks de afstand tussen hen proberen de mannen nader tot elkaar te komen. Ze praten wel, maar zeggen weinig. Op een dag staat de geslaagde jongste broer met zijn nieuwe vrouw in de deuropening. Haar naam is Desiree. De vurig gewenste.

    veilig genieten van theater

    credits

    spel René van ’t Hof, Bram Coopmans, Nimuë Walraven regie Paul Knieriem tekst Magne van den Berg foto Caroline Bijl

Cookies
We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen.
meer informatie