veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over onze website? Misschien vindt u hier dan het antwoord. Als u er toch niet uitkomt, neem dan contact op met het bespreekbureau.

Hoe kan ik online kaarten reserveren? Dat leggen we u graag uit in deze pdf met stappenplan.

Waar kan ik inloggen? Inloggen kan via 'mijn theater' en het rondje met poppetje daarnaast, rechtsboven in uw scherm. Als u eerder heeft besteld op onze website kunt u hier uw e-mailadres invullen. Via de link in de e-mailbevestiging haalt u vervolgens uw gegevens op. Heeft u nog niet eerder besteld, dan wordt u via de link in de e-mailbevestiging gevraagd uw gegevens in te vullen, waarna u kunt bestellen.

Ik krijg geen bevestigingse-mail. Hoe kan dat? Controleer of de e-mailbevestiging in uw ongewenste e-mail zit.

Kan ik al voorstellingen in mijn winkelmandje doen als ik nog niet ben ingelogd? Ja, dat kan. Als u de voorstelling(en) in uw winkelmandje gaat bestellen, krijgt u het verzoek uw e-mailadres in te voeren en daarna de benodigde gegevens in te vullen. Voor het begin van de kaartverkoop van het nieuwe seizoen raden wij u aan eerst in te loggen. Zo is het gemakkelijker om uw bestelling af te ronden binnen de vastgestelde sessietijd van 55 minuten.

Blijven voorstellingen in mijn winkelmandje en wensenlijstje staan als ik mijn computer afsluit? Ja, als u op een later tijdstip terugkeert op onze website en u bent weer ingelogd, dan ziet u opnieuw de voorstelling(en) die u eerder in uw winkelmandje heeft geplaatst of op uw wensenlijstje heeft gezet.

Ik heb allemaal voorstellingen via het hartje in mijn wensenlijstje geplaatst. Waar kan ik nu mijn wensenlijstje inzien? Als u bent ingelogd, kunt u rechtsboven op uw initialen of het rondje met poppetje klikken, in het uitklapmenu kiest u vervolgens voor wensenlijstje.

Ik ben Filmvriend. Hoe kan ik kaarten bestellen voordat andere mensen dit kunnen? Wanneer u het Filmlidmaatschap heeft gekocht, ziet u dit op de homepage onder uw naam staan als u bent ingelogd. Bestelt u vervolgens kaarten voor een film, dan is de kortingsprijs van € 1,00 voor u zichtbaar. De normaalprijs is pas zichtbaar als de verkoop voor iedereen is begonnen.

Krijg ik korting als 65plusser of met een CJP-pas? Nee, om de nadelige gevolgen van het coronavirus voor het theater te beperken gelden er voorlopig helaas geen kortingen voor deze groepen.

Hoe kan ik via de website betalen met een Podiumcadeaukaart of Isala tegoedbon? Voor de eerste kiest u het einde van uw bestelling bij betaalmethodes voor de optie Podiumcadeaukaart. Hier geeft u het kaartnummer en de speciale code in. Mocht er nog een restbedrag zijn, kunt u vervolgens een andere betaalmethode aanklikken. Heeft u een Isala tegoedbon, kies dan voor deze betaalmethode en vul dan de vouchercode in.

Hoe kan ik via de website een theater- of concertbon verzilveren? Bestel uw kaarten online en print de bevestiging die u per e-mail heeft ontvangen. Vermeld hierop uw IBAN-nummer en geef de print samen met de theaterbon af bij het bespreekbureau. Of stuur beide per post op (op eigen risico). U ontvangt het geld vervolgens binnen 14 dagen op uw rekening.

Hoe werkt het ventilatiesysteem in het Isala Theater? Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen komt er nu 100% verse lucht in het gebouw via het systeem. Er wordt bij ons geen lucht gerecirculeerd: er komt schone lucht binnen en vuile lucht wordt weer afgezogen naar buiten.

Wat is een livestream? De voorstelling in het Isala Theater wordt gefilmd met meerdere camera's en de opname wordt online en live uitgezonden. Dit betekent dat u thuis, in uw eigen huiskamer, de voorstelling kunt bijwonen. 

Wat heb ik nodig om een livestream te bekijken?
- een apparaat om de stream te bekijken, we adviseren een tablet, laptop of desktop-pc. Als alternatief kunt u op uw smartphone kijken. Zorg dat het apparaat beschikt over een internetbrowser met actuele update, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge.
- een goede internetverbinding, via een kabel, wifi of 4G.
- een toegangslink die u ontvangt in een servicemail, ongeveer een dag vóór de livestream. 

Wanneer ontvang ik de link om de livestream te bekijken? We sturen ongeveer een dag vóór de livestream een servicemail met daarin de link. Geen e-mail ontvangen? Controleer dan de spam of ongewenste e-mail map van uw mailbox. Bent u de e-mail per ongeluk kwijtgeraakt? Neem dan contact met ons op via publiciteit@isalatheater.nl

Vanaf wanneer kan ik de livestream bekijken?
De aanvangstijd van de stream staat vermeld bij de productie en in de servicemail. We raden aan om ruim van tevoren de pagina met de toegangslink te openen, zodat u voldoende tijd hebt om te controleren of alles goed werkt. 

Kan ik samen met andere mensen kijken?
U kunt zelf beslissen met hoeveel mensen u kijkt. 

Kan het beeld ook groter worden getoond? Als u rechtsonderin de videoplayer op de vier pijltjes klikt, wordt de livestream op volledig scherm getoond. 

Ik heb geen beeld of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?
- In de meeste gevallen helpt het om de webpagina te verversen. Dat kan door op het toetsenbord op F5 (Windows) of Command/⌘+ R (Mac) te klikken. Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u kunt verversen. Klik vervolgens weer op het play-teken.

Als dit niet werkt, controleer dan het volgende:
- Is uw internetverbinding actief?
- Is uw browser bijgewerkt met de laatste updates?
- Zijn de cookies in uw browser ingeschakeld?
- Is de batterij van het apparaat voldoende opgeladen?
- Wat ook kan helpen, is een andere browser of een heel ander apparaat te proberen. Wij adviseren Google Chrome (maar bijvoorbeeld Mozilla Firefox en Microsoft Edge worden ook ondersteund).

Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen? Zorg ervoor dat het geluid in de videoplayer niet is gedempt. Bovenin de videoplayer vindt u een mute/unmute-knop. Controleer ook of het geluid van uw apparaat is ingeschakeld.

Hoe kan ik de stream bekijken op mijn tv (Chromecast/Apple Airplay)? Het is mogelijk de livestream door te schakelen naar uw tv door het plaatsen van een HDMI-kabel tussen uw laptop/computer en de tv. Ook is het mogelijk te casten via Chromecast of Apple Airplay.
- Casten via Chromecast adviseren we te doen vanaf een laptop of desktopcomputer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome-browser. Als u een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Problemen? Kijk dan eens naar de snelstartgids van Google.
- Casten via Apple Airplay/TV werkt vanaf een iPhone, iPad of Macbook.  Het werkt het best als u vanuit de videoplayer op het Apple Airplay icoontje klikt. Bekijk eventueel de uitleg van Apple zelf.

Kan ik de livestream pauzeren, terugspoelen of later terugkijken? Nee, de voorstelling wordt live gespeeld. De livestream is dus ook live en eenmalig en wordt niet opgenomen.