veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze website? Misschien vind je hier dan het antwoord. Als je er toch niet uitkomt, neem dan contact op met het bespreekbureau.

kaartverkoop

Hoe kan ik online kaarten reserveren?

Dat leggen we je graag uit in deze pdf met stappenplan.

Waar kan ik inloggen?

Inloggen kan via 'mijn theater' en het rondje met poppetje daarnaast, rechtsboven in het scherm. Als je eerder hebt besteld op onze website kun je hier je e-mailadres invullen. Via de link in de e-mailbevestiging haal je vervolgens je gegevens op. Heb je nog niet eerder besteld, dan word je via de link in de e-mailbevestiging gevraagd je gegevens in te vullen, waarna je kunt bestellen.

Ik krijg geen bevestigingse-mail. Hoe kan dat?

Controleer of de e-mailbevestiging in je ongewenste e-mail zit.

Hoe kan ik via de website betalen met een Podiumcadeaukaart of Isala tegoedbon?

Voor de eerste kies je het einde van je bestelling bij betaalmethodes voor de optie Podiumcadeaukaart. Hier voeg je het kaartnummer en de speciale code in. Mocht er nog een restbedrag zijn, kun je vervolgens een andere betaalmethode aanklikken. Heb je een Isala tegoedbon, kies dan voor deze betaalmethode en vul dan de vouchercode in.

Hoe kan ik via de website een theater- of concertbon verzilveren?

Bestel de kaarten online en print de bevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Vermeld hierop jouw IBAN-nummer en geef de print samen met de theaterbon af bij het bespreekbureau. Of stuur beide per post op (op eigen risico). Je ontvangt het geld vervolgens binnen veertien dagen op je rekening.

Blijven voorstellingen in mijn winkelmandje en wensenlijstje staan als ik mijn computer afsluit?

Ja, als je op een later tijdstip terugkeert op onze website en je bent weer ingelogd, dan zie je opnieuw de voorstelling(en) die je eerder in het winkelmandje heeft geplaatst of op jouw wensenlijstje hebt gezet.

Kan ik al voorstellingen in mijn winkelmandje doen als ik nog niet ben ingelogd?

Ja, dat kan. Als je de voorstelling(en) in jouw winkelmandje gaat bestellen, krijg je het verzoek je e-mailadres in te voeren en daarna de benodigde gegevens in te vullen. Voor het begin van de kaartverkoop van het nieuwe seizoen raden wij je aan eerst in te loggen. Zo is het gemakkelijker om je bestelling af te ronden binnen de vastgestelde sessietijd van 55 minuten.

Ik heb allemaal voorstellingen via het hartje in mijn wensenlijstje geplaatst. Waar kan ik nu mijn wensenlijstje inzien?

Als je bent ingelogd, kun je rechtsboven op je initialen of het rondje met poppetje klikken, in het uitklapmenu kies je vervolgens voor wensenlijstje.

Ik ben Filmvriend. Hoe kan ik kaarten bestellen voordat andere mensen dit kunnen?

Wanneer je het Filmlidmaatschap hebt gekocht, zie je dit op de homepage onder jouw naam staan als je bent ingelogd. Bestel je vervolgens kaarten voor een film, dan is de kortingsprijs van € 1,00 zichtbaar. De normaalprijs is pas zichtbaar als de verkoop voor iedereen is begonnen.

Krijg ik korting als 65plusser of met een CJP-pas?

Nee, er gelden geen kortingen voor deze groepen.

Mag mijn baby gratis mee naar een voorstelling als ik hem of haar op schoot neem?

Iedere bezoeker van het theater moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook baby's en jonge kinderen. Dit is vanwege het maximum aantal bezoekers dat in ons theater aanwezig mag zijn. Bij eventuele overlast voor andere bezoekers kun je verzocht worden de zaal te verlaten. ​

Mag de kinderwagen of buggy mee de zaal in?

Nee, dat mag niet. Kinderwagens en buggy's kunnen tijdens de voorstelling onder een van de trappen in de foyer worden geplaatst.

Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?

Als je onverhoopt verhinderd bent of als je gezondheidsklachten heeft, kunt u tot 24 uur vóór een voorstelling of film je kaarten retourneren. We brengen voor deze service € 2,50 administratiekosten per kaart in rekening. Je ontvangt dan een Isala tegoedbon. Meld je verhindering via info@isalatheater.nl en we sturen je binnen een week per e-mail de tegoedbon.

Hoe werkt het beker-retoursysteem bij dansavonden?

Glaswerk is verboden bij dansavonden, omdat het de vloer kan beschadigen. Daarom gebruiken we alleen hardcups. Bij binnenkomst krijg je een retourtoken (munt) van een van onze medewerkers. Deze lever je bij je eerste bezoek aan de bar in de Luc Lutz zaal in voor een hardcup, waarin het drankje wordt geserveerd. Je lege beker kun je vervolgens inleveren bij aankoop van een nieuw drankje of tegen een token. Ben je deze kwijtgeraakt? Dan betaal je € 1 voor een nieuwe beker. Wij verzoeken je aan het eind van de avond de beker of token bij ons in te leveren. Zo zorgen we er met elkaar voor dat ze terugkomen bij de bar en weer gerecycled kunnen worden.

Hoe werkt het ventilatiesysteem in het Isala Theater?

Er komt 100% verse lucht in het gebouw via het systeem. Er wordt bij ons geen lucht gerecirculeerd: er komt schone lucht binnen en vuile lucht wordt weer afgezogen naar buiten.

secure tickets

Wat zijn secure tickets?

Voor de kaartverkoop van bepaalde voorstellingen maken we gebruik van secure tickets. Dit zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn en dus ongewenste doorverkoop tegen veel te hoge prijzen tegengaan. De tickets ontvang je niet per e-mail of per post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic app. Door het gebruik van deze app en door de kaarten pas kort voor de voorstelling te activeren, kunnen de kaarten niet van tevoren niet worden doorverkocht. Zo betaalt iedereen een eerlijke prijs voor zijn of haar kaartje.

Hoe werkt het?
  1. Installeer de Ticketmatic App via de AppStore of de Playstore
  2. Koop kaarten via de website van het Isala Theater.
  3. Kies je plaatsen, betaalwijze en vul je gegevens in.
  4. Bevestig en betaal.
  5. Je ontvangt een e-mailbevestiging van de bestelling.
  6. Open de Ticketmatic app en log in met hetzelfde e-mailadres als je gebruikte bij het bestellen van de kaarten.
  7. In de Ticketmatic app vind je de gekochte e-tickets. De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang.
  8. Laat de e-tickets op je telefoon scannen door onze medewerkers bij het bezoek aan de voorstelling.
Wie is Ticketmatic?

Ticketmatic is de software leverancier van ons ticketingsysteem.

Kan ik de kaarten aan iemand anders geven?

Nee, de kaarten zijn niet overdraagbaar. De qr-codes wijzigen continue. Een geprinte kopie geeft daarom geen toegang tot de voorstelling. Kun je toch niet bij de voorstelling zijn, dan kun je dit tot 24 uur vóór de voorstelling melden bij de kassa via info@isalatheater.nl. We brengen voor het retourneren € 2,50 administratiekosten per kaart in rekening. Je ontvangt vervolgens binnen een week per e-mail een Isala tegoedbon.

Ik heb zojuist secure tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?

De tickets verschijnen binnen 24 uur in de app. Je kunt rechts bovenin het venster vernieuwen. Als je na 24 uur geen tickets ziet, bel dan het bespreekbureau.

Ik heb geen smartphone. Wat nu?

Heb je zelf geen smartphone en ook niemand binnen je gezelschap? Bel dan het bespreekbureau.

Hoe zit het met mijn privacy als ik de Ticketmatic app gebruik?

De persoonsgegevens die je verstrekt, komen alleen terecht bij het Isala Theater en worden gebruikt voor het realiseren en afhandelen van de kaartverkoop. Bekijk onze privacyverklaring voor meer details. 

ik wil de nieuwsbrief ontvangen via